استاد وحید امیدواری نیای کیست ؟ جذب ثروت ، کانال تلگرام ، ای

دانلود فایل ها و آثار استاد وحید امیدواری که در سایت ها ، تلگرام ، اینستاگرام ، اپلیکیشن ، آپارات ، یوتیوب و ... از ایشان منتشر شده است معرفی و بیوگرافی ،...

20 ايده كارآفريني اينترنتي رايگان وحید امیدواری

با سلام خدمت همه عزيزان


در وبلاگي كه تحت عنوان
وحید امیدواری کیست  راه اندازي نموده ايم قصد داريم با افتخار ايده هاي رايگان ولي كاربردي در اختيار شما قرار دهيم .

 

 

 

وحید امیدواری نیای کیست

 

20 ايده كارآفريني اينترنتي رايگان

راه اندازي يك كسب و كار مبتني بر ابزارهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات، نيازمند يك برنامه عجيب و غريب مهندسي شده و بر مبناي آناليز دقيق فرصت‌ها و ضعف‌ها نيست. به بودجه كلان نيازي ندارد و حتماً براي مديريت آن، نيازمند كسب مدرك فوق ليسانس در رشته‌هاي كامپيوتر و فناوري اطلاعات و تجارت الكترونيك نيستيد. حتي به ايده خيلي بزرگ هم نياز نيست. كارهاي خيلي بزرگ، با ايده‌هاي كوچك آغاز شده و با پشتكار و استعداد صاحبان اين ايده، توسعه يافته و تجاري سازي شده است. شايد خيلي از خوانندگان كتاب بعد از خواندن اين هزار نكته كليدي در كسب و كارهاي موفق اينترنت، علاقمند باشند تا راهكارهايي ساده براي راه اندازي يك فعاليت اينترنتي در اختيار داشته باشند. بهترين ايده هاي كارآفريني – 1
فعاليتي كه مي‌تواند زمينه‌هاي يك كسب و كار بزرگ را فراهم كند. فراموش نكرديم كه گوگل از گاراژ منزل دو بنيان‌گذارش آغاز به كار كرد و مايكروسافت و اپل هم در ابتداي كار، برنامه نويس معمولي سخت افزارهاي مختلف بودند و آمازون هم يك سايت محلي بود كه بعداً جهاني شدند. از كوچك شروع كنيد، اما بزرگ ببينيد. اجازه بدهيد به اندازه تجربه اي كه كسب مي‌كنيد از بازار پر رقابت، سود دهي داشته باشيد و فرآيند رشد منطقي و متعادلي و نه با موج سينوسي وحشتناك! را تجربه كنيد.
اين ايده‌ها، بخشي از درياي بزرگ ايده‌ها براي راه اندازي كسب و كار اينترنتي و پر رونق وب است و البته هيچ تضميني براي موفقيت آن وجود ندارد. همه چيز به شما و استعداد و پشتكار شما بستگي دارد. نكاتي كه در ادامه معرفي شده است، در واقع راه حل‌هايي كوچك براي طراحي يك پرتال خلاق مي‌باشد ان هم با ايده‌هايي كوچك. ايده‌هايي كه مي‌تواند همه سليقه‌ها و علاقمندان به راه اندازي كسب و كار در وب را تا حدودي پوشش دهد و بستر يك نوآوري در سرزمين ديجيتال را پايه گذاري كند.


كساني كه خوب فكر مي‌كنند و خلاقانه فكر مي‌كنند، موفق هستند.
دنيا، دنياي خلاق‌ها است كه با كاربردي كردن خلاقيت، نوآوري‌هاي شگرفي را به جامعه ارائه مي‌دهند و راه موفقيت را سريع تر مي‌پيمايند. همواره در دنياي مجازي براي راه اندازي يك سايت و طراحي و بارگذاري خلاقانه آن، رويكرد NEVER SAY NEVER را در ذهن داشته باشيد و به خودتان بگوييد FAKE IT TO MAKE IT. بله! لطفاً الكي فكر كنيد! از شروع هيچ كاري هراس نداشته باشيد و شكست را به خود تلقين نكنيد. به خود انرژي مثبت و موفقيت را تلقين كنيد.
بگوييد مي‌شود چون شما مي‌خواهيد كه بشود و مي‌توانيد كه بشود. انيشتين، دانشمند بزرگ قرن بيستم هميشه مي‌گفت: قدرت رؤيا، از قدرت علم بيش تر است. اين در واقع قدرت خلاقيت انسان است كه غير ممكن‌ها را ممكن مي‌كند و دستاوردهاي عظيمي را در حوزه‌هاي مختلف، به جامعه بشري عرضه مي‌كند. در دنياي ديجيتال، دنياي صفر و يك، دنياي خلاقيت‌هاي رنگارنگ چند رسانه اي هست كه محيط شبيه سازي شده، فاصله شما را با آن چه در ذهن خلاق خود داريد، كاهش داده است. خلاقانه فكر كنيد و فعالانه تلاش كنيد و اميدوارانه خلق كنيد كه فاصله بين داشتن و نداشتن، تنها يك خواستن است!
چون:
?
ايده اول- راه اندازي يك وبلاگ شخصي در اينترنت، مي‌تواند قابليت‌هاي فردي و تكنيكي شما را در هر زمينه اي به كاربران اينترنت معرفي كند. مثلاً اگر طراح كاتالوگ هستيد، نوشتن مطالب جالب و انتشار كارهاي قبلي شما در وبلاگ و معرفي وبلاگ به دوستان و درخواست از آن ها براي قرار دادن لينك وبلاگ در سايت و وبلاگ خود، در جذب مخاطب براي شما مؤثر است. هيچ كس يك فرد كاريكاتوريست، خطاط، مترجم، نويسنده، شاعر و متخصص و تكنيسن جوشكاري و طراحي و هنرهاي رزمي و موسيقي را از روي چهره و شناسنامه نمي‌شناسد. اما يك وبلاگ با توليد محتواي روزانه مي‌تواند قابليت‌هاي فردي و مهارت‌هاي شما را به طيف گسترده اي از مخاطبان معرفي كند كه اين معرفي، يك امتياز رقابتي براي شما محسوب مي‌شود در دنياي ديجيتال.
فراموش نكنيد كه از دنيايي با بيش از 2 ميليارد كاربر فعال و باسواد صحبت مي‌كنيم. اين فرصت را غنيمت شمريدش ارزش! حتي با يك وبلاگ هم مي‌توان كسب و كار راه اندازي كرد و خلاق بود و درامد كسب كرد. نياز به راه اندازي پرتالي با ميليون‌ها تومان هزينه و منابع انساني متخصص نيست. ابزارهاي رايگان طراحي و راه اندازي وبلاگ را بررسي كنيد و تلاش كنيد تا به جرگه جامعه وبلاگ نويسان جهان بپيونديد. هر وبلاگ، يك رسانه است و به قول مك لوهان، رسانه همان پيام است! رازهاي نهفته در وبلاگ نويسان موفق را بيش تر مطالعه و تحقيق كنيد.
علي شاه حسيني كارآفرين
?
ايده دوم- اگر شركت داريد و اين شركت در ابتداي راه است، ايرادي ندارد. براي اين شركت كوچك و قابليت‌هاي آن، وب سايتي راه اندازي كنيد. بر اساس هزار نكته اي كه آموختيد، حتي الامكان براي معرفي مطلوب اين پرتال به جامعه مخاطبان هدف و غير هدف، از يك زبان زنده بين المللي نيز براي بارگذاري صفحات آن استفاده كنيد. بعضاً پيشنهاداتي دريافت مي‌كنيد از جاهايي كه هيچ گاه در ذهنتان خطور هم نمي‌كرد! اين جادوي وب است!
جادوي وب آن است كه صفحات پرتال شما كه به خوبي توسط راهكارهاي بهينه سازي پرتال در موتورهاي جست وجو نمايه شده‌اند، در نتايج موتورهاي جست وجو ظاهر مي‌شود و لينك خور پرتال شما افزايش مي‌يابد. لينك خوري بيشتر، يعني مخاطب بيش تر و مخاطب بيش تر يعني درامد بهتر. اكنون شما هستيد كه بر اساس رازي كه در طراحي وب خود استفاده كرديد، مخاطب را حفظ كنيد. حفظ كردني همانند روش بكر آمازون.
ايده سوم- وب سايتي راه اندازي كنيد تا ديگران بتوانند نظرات خودشان را درباره موضوعات مختلف و در چارچوب موضوع پرتال شما، به اشتراك بگذارند. مانند انجمن‌هاي اينترنتي يا شبكه‌هاي اجتماعي و مسائلي از اين دست. كرالر هاي فضول موتورهاي جست و جو، كاربران زيادي را به سمت وب سايت جديد شما هدايت مي‌كنند و توليد محتواي پرتال شما سبب مي‌شود تا در نتايج موتورهاي جست و جو ظاهر شويد.
اين يعني افزايش تعداد مخاطب و در نهايت افزايش كاربري سايت شما كه منجر به تبليغات و سود آوري هر چند اندك براي شما مي‌شود. اين يعني، شما بستر خيلي از فعاليت‌هاي پر مخاطب در وب را بر اساس سليقه و قانون و فرصت‌هايي كه وجود داريد، راه اندازي كنيد. بستر سازان، فرصت آفرين هستند و فرصت آفرينان، كارآفرينان موفقي در سرزمين ديجيتال مي‌باشند.
?

احمد حلت حالتون چطوره


ايده چهارم- وبلاگ يا بخشي از سايت خود را به ارزيابي يا مرور برخي از كالاها و خدمات عرضه شده در سايت‌هاي مشهور اينترنت اختصاص دهيد. مثلاً كتاب‌هاي آمازون يا كتاب‌هاي ناشران ايراني و خارجي را نقد كنيد يا فلان خدمات بهمان پرتال را ارزيابي كنيد. خيلي از سايت‌ها براي اين خدمات، به شما پول مي‌دهند. چرا كه شما به طور غير مستقيم براي آن‌ها تبليغ مي‌كنيد و مخاطبان و موتورهاي جست وجو را نسبت به كليد واژه‌ها و محتوايي كه توليد مي‌شود، حساس مي‌كنيد.
اين حساسيت زايي، فرصت خوبي براي توسعه كسب و كار هر چند كوچك شما خواهد بود. فراموش نكنيد كه هيچ پرتال موفقي، از روز نخست صد هزار بازديد در روز نداشته است! اين روشي است كه مي‌توانيد مخاطب كسب كنيد و آرام آرام، يك تحليل گر مهم با مخاطب بالا و جذب آگهي تبليغاتي را براي خود كسب كنيد. شايد همين، مقدمه راه اندازي يك كسب و كار مجزا براي شما و ديگران شود.

محمود معظمي كيست

ايده پنجم- گزارش روزانه فعاليت‌ها يا تجربه‌هاي خود را در زمينه‌هاي مختلف در يك دايركتوري وبي طبقه بندي كنيد. شايد اين اطلاعات و مدارك مناسب خيلي از كاربران اينترنت باشد كه به دنبالان هستند. هر نيازي، معمولاً نيازهاي ديگر را طلب مي‌كند و با اين كار، مي‌توانيد مشاور اينترنتي كاربران مراجعه كننده به سايت خود باشيد و درآمد زايي كنيد. درآمد زايي اينترنتي، سرقفلي و سرمايه‌هاي ميليون دلاري نياز ندارد. كمي تأمل و تفكر بايدت!
مثلاً لينك‌هايي براي دانلود كتاب‌ها، نشريات، مقالات، تصاوير و خلاصه هر موضوع مهمي كه فكر مي‌كنيد، خيلي‌ها به دنبال آن هستند را بر اساس قانون و حريم خصوصي و كپي رايت، در پرتال خود ارائه كنيد تا محفلي باشيد براي معرفي پتانسيل‌هاي موجود به برخي از كاربران و راهي براي درآمد زايي. صدها هزار دايركتوري و يلوپيچ در اينترنت، همين رفتار درآمد زايي اينترنتي را در دستور كار دارند. طبقه بندي اطلاعات مختلف در موضوعات گوناگون، كسب و كار موفقي امروزه در وب مي‌باشد. يادتان نرود كه ياهو هم، اول، يك دايركتوري وبي بود بعد تبديل به 10 غول بزرگ اينترنت شد.
?


ابوالفضل حصاركي ميلياردر هاي خودساخته

ايده ششم- اگر شما يك سايت يا وبلاگ درباره گردشگري راه بياندازيد و فقط به معرفي كتاب در اين عرصه مشغول شويد، احتمال اين كه بعد از مدتي، ده‌ها شركت و موسسه و گردشگر از داخل و خارج از كشور، با شما براي خدمات مختلف تماس بگيرند بسيار زياد است. البته به شرطي كه در پرتال خود، تخصصي به اين موضوع متمركز شويد و توليد محتواي نوآورانه و اختصاصي داشته باشيد. پرتال‌هاي فعال در عرصه گردشگري ايران و حتي جهان را نگاه كنيد.
ايده‌هاي زيادي مي‌توانيد بگيريد كه بر اساس آ ن مي‌توانيد پرتالي نوآورانه خلق كنيد و نقاط ضعف‌هايي كه مشاهده كرده‌ايد را در اين وبگاه جبران كنيد و محصولي جديد به بازار بدهيد. محصول شما ديجيتالي است اما مي‌تواند بازار خودش را داشته باشد. با سبك و سياقي كه شما دوست داريد.
?
مثلاً كم تر پرتال گردشگري هست كه تصاوير و فيلم‌هاي ويدئويي كاربران عادي را درباره مناطق مختلف گردشگري و تاريخي در پرتال خود منتشر كند و كاربران را براي به اشتراك گذاري اين اطلاعات ترغيب و تشويق كند. شما چنين بستري را فراهم كنيد و در كنارش، تورهاي لحظه آخر را به مخاطبان معرفي كنيد. از رستوران‌ها و فروشگاه‌هاي شهرهاي مقصد گردشگري نيز بخواهيد در ازاي تبليغ در پرتال شما، مشتري به آن ها معرفي مي‌كنيد كه با تخفيف، كالا و خدمات آن را خريداري كند. اين يعني يك تعامل دو طرفه اثربخش در بستر ديجيتال و راهي براي توسعه كارآفريني ديجيتالي. خيلي سخت نيست! تجربه tripadvisor.com را فراموش نكنيد!
ايده هفتم- پرتال معرفي كننده قابليت‌هاي حرفه اي خود و دوستانتان. اگر فكر مي‌كنيد شما و چند تن از دوستانتان معلمان خوبي براي تدريس دروس دبيرستاني يا حتي دانشگاهي هستيد و بعضاً امكان انجام امور تحليل آماري با نرم افزارهاي مختلف و ترجمه برخي زبان‌ها به فارسي را داريد، يك پرتال خدمات دهي تخصصي دانشگاهي مي‌تواند در جذب مخاطبان زيادي مؤثر باشد. صدها پرتال پر مخاطب فارسي كه در يك دهه اخير در اين عرصه راه اندازي شده است، خود نشان دهنده اهميت موضوع مي‌باشد.
يعني هميشه نبايد شما همه فن حريف باشيد. بازاري از فرصت‌هاي مختلف را در اينترنت ايجاد كنيد. حتي اگر 10 صفحه وب باشد! تلاش كنيد پرتال خود را بر اساس كليد واژه‌هاي خاص، به رتبه‌هاي بالا در موتورهاي جست وجو برسانيد. همين تبليغ و راهكار كافي خواهد بود تا مشتريان زيادي را براي خود جمع و جور كنيد. درامد زايي با انجمن‌هاي اينترنتي تخصصي و موضوعات عمومي، امروزه خيلي رواج يافته است. applyabroad.org الگوي خوبي است!

امير شريفي قانون جذب


ايده هشتم- پرتالي براي معرفي خدمات عمومي در اينترنت راه اندازي كنيد. مثلاً در فلان سايت فلان بازي اينترنتي در دسترس است و در بهمان پرتال، فايل مقالات علمي فلان نشريه علمي قابل دانلود است و مسائلي از اين دست. خبرهاي ناب دادن از مسائل مختلف، در جذب مخاطب و درامد زايي بسيار تأثير دارد. كاري كه شايد سايت‌هاي بزرگ و خبري از انجام آن غافل باشند. خيلي‌ها مي گويند، اينترنت آن قدر بزرگ شده است كه هزاران پرتال، بايد راه اندازي شود تا اخبار خود اينترنت و سايت‌هاي آن و اتفاقاتي كه در آن مي‌گذرد را اعلام و معرفي كند. يعني به زبان ديگر، پول در باز نشر اطلاعات در دنياي مجازي است! سايت‌هاي مرتبط با سبك زندگي، مدل‌هاي خوبي براي شما مي‌باشد.

ايده نهم- دوست دوست شما يا آشناي فاميل شما، نقاش يا خوشنويس قهاري هست و براي فروش آثار هنري خود، همواره با مشكل رو به رو است. با كم تر از صد هزار تومان مي‌توانيد پرتال معرفي مالتي مدياي اين آثار هنري را راه اندازي كنيد و از يك نفر تا ميليون‌ها نفر مخاطب داشته باشيد. وب سايت‌هاي اطلاع رساني آثار هنري، بازديدكننده معمولاً بيش تر از گالري‌هاي هنري كشورها دارند. اين موضوع مهمي هست. همواره فرصت سازان در عرصه ديجيتال، برنده بوده‌اند. از اين نكته غافل نشويد! براي اشخاص عادي، سايت طراحي كنيد تا آن ها مجازي شوند و خدمات جانبي به آن ها بدهيد.
?
ايده دهم- حتي اگر موضوعي براي انتشار نداريد و خود نيز صاحب اطلاعات در زمينه اي خاص نيستيد، مي‌تواند با راه اندازي يك پرتال و يا يك وبلاگ رايگان و ساده، گفته‌هاي بزرگان علم و فناوري و فرهنگ و هنر و سياست را به زباني كه دوست داريد، با ذكر منبع در مجموعه اينترنتي خود منتشر كنيد. با اين كار، در دراز مدت مخاطب خواهيد داشت و مخاطب هم كه مي دانيد يعني چه!
ماهان تيموري فوت كوزه گري


ايده يازدهم- پرتال فروش آثار هنري، موضوع خوبي است. شما اگر يك نقاش يا مجسمه ساز يا خوشنويس نيستيد، مي‌توانيد فرصتي فراهم كنيد تا ديگران آثارشان را به رايگان يا غير رايگان در پرتالي كه شما راه اندازي كرده‌ايد عرضه كرده و با معرفي آن، درامد داشته باشيد و به فروش آثار هنري و انجام يك كار فرهنگي ارزنده در وب، مبادرت كنيد. نه تنها براي دوستان و آشنايان، بلكه بستري براي معرفي آثار فعالان عرصه‌هاي مختلف هنري.
ماهان تيموري هوش مالي



ايده دوازدهم- خيلي‌ها طراح بازي‌هاي كامپيوتري و موبايل هستند و خيلي‌ها هم علاقمند به دانلود يا خريد اين نرم افزارها. اما به زبان فارسي اين اطلاعات را به راحتي پيدا نمي‌كنند. حتي يك وبلاگ معرفي كننده چنين اطلاعاتي مي‌تواند برگ برنده براي درامد زايي شما باشد. سايتي براي تحليل بازي‌هاي اينترنتي راه اندازي كنيد. به نمونه‌هاي حاضر هم كاري نداشته باشيد. ايده خود را عملي و تجاري كنيد!
?
ايده سيزدهم- ايده فروشي هم، ايده جالبي هست براي راه اندازي يك كسب و كار. خيلي‌ها ايده دارند و خيلي‌ها هم اين ايده‌هاي مختلف در عرصه‌هاي گوناگون برايشان جالب هست و حاضرند در قالب يك ايده حساب و كتاب دار، هم به شما پول بدهند به عنوان معرفش هم به صاحبش. گفتيم كه قبلاً! فرصت سازان عرصه ديجيتال همواره برنده بازي بوده‌اند. شما هم به جرگه برنده‌ها بپيونديد. سايت‌هاي رايگان معرفي قابليت‌هاي خدماتي افراد و اشخاص در اينترنت، نمونه اي از اين بازار ايده پردازي و فرصت سازي هستند. سايت فروش ايده، حركت خلاقانه جالبي است و نمونه بازاري خوب ندارد.

ماهان تيموري كيست

ايده چهاردهم- سايت آموزش مسائل هنري و موسيقي! ايده بدي نيست. شايد شما يك گيتاريست خوب يا يك تايپيست خوب هستيد! با راه اندازي يك پرتال يا يك وبلاگ رايگان، به آموزش نوازندگي گيتار يا تايپ پرداخته و نكات مختلف را از مقدماتي تا پيشرفته، به صورت عكس و متني و حتي ويدئو آموزش دهيد. پشتكار داشته باشيد و مجموعه خود را به ديگران معرفي كنيد تا مخاطب و مشتري به سمت شما بيايد.

حميدرضا محتشمي روانشناس


ايده پانزدهم- پاسخ به سؤالات در زمينه‌هاي مختلف. نيازمند گروهي از متخصصان است، اما ابتدا مي‌توانيد از چند متخصص در زمينه‌هاي مختلف درخواست همكاري كنيد. يك سايت يا وبلاگ پاسخ به پرسش‌هاي كاربران در زمينه يا زمينه‌هاي خاص راه بياندازيد. مثلاً اگر در زمينه ويراستاري علمي مقالات براي انتشار در نشريات بين المللي يا اصول ثبت شركت يا حل مسائل فلان درس دانشگاهي تخصص و آگاهي مطلوب داريد، با راه اندازي يك مجموعه اينترنتي پرسش و پاسخ رايگان، فرصت سازي مي‌كنيد. با اين راهكار، مخاطبان مختلف به سمت سايت شما متمايل شده و در سايت‌هاي جست و جو، به واسطه محتوايي كه توليد كرديد، رتبه بندي و طبقه بندي مي‌شويد. پس از مدتي، درخواهيد يافت كه چه كاربران ناشناس و رهگذري به سايت شما مراجعه كردند و با ارسال يك پست الكترونيك، از شما درباره تخصصتان درخواست كمك كرده‌اند! خيلي ساده است. اگر سخت نگيريد و اميدوار باشيد.

ايده شانزدهم- خبرنامه اي اينترنتي درست كنيد و اخبار محله و شهري كه در آن زندگي مي‌كنيد را دران منتشر كنيد و به دوستان و آشنايان معرفي كنيد. با ارسال خبرنامه به پست الكترونيك آن ها و اشتراكان بين ديگران، ظرف مدتي درخواهيد يافت كه پرتالي با 10 بيننده در روز، به هزاران بيننده تبديل شده است. در حالي كه شما فقط سه خبر در روز منتشر مي‌كرديد. سايت‌هاي خبري مشهور فارسي و غير فارسي اينترنت، از همين جاها شروع كرده‌اند. در داخل اين خبرنامه مي‌توانيد، آگهي‌هاي متني و تصويري متعددي را قرار داده و منتشر كنيد. اكنون در ميان پرتال‌هاي فارسي، وبگاه‌هاي زيادي هستند كه آگهي شما را به صدها هزار پست الكترونيك كاربران ايراني و خارجي ارسال مي‌كنند. بنابراين از اين فرصت در طراحي پرتال اثربخش با خدمات خلاقانه استفاده كنيد.

سيد حميد رضا محتشمي روانشناس




ايده هفدهم- محتوا توليد كنيد. در هر موضوعي كه مي توانيد و آن‌ها را دسته بندي كنيد. موتورهاي جست و جو، به سمت شما خواهند آمد و سايت شما را در فهرست نتايج جست و جوي كاربران بر اساس كليد واژه‌هاي مختلف قرار مي‌دهند و بعد از مدتي مخاطب خواهيد داشت و مخاطب يعني…! چه بهتر كه توليد محتواي چنين پايگاه هاي عمومي، بر اساس قابليت‌هاي فردي و تكنيكي شما و دوستانتان باشد تا پرتالي مخاطب پسند و حرفه اي باشد.

محمد پيام بهرامپور




ايده هجدهم- به نظر شما زن و شوهرهاي جوان به چه اطلاعاتي نياز دارند؟ راه اندازي سايت اطلاع رساني درباره اين نيازها و خدمات مي‌تواند راهكار خوبي براي درامد زايي باشد. هنوز سايت‌هاي زيادي براي معرفي تالارهاي عروسي، مؤسسات خدمات فيلم و عكس و تزيين سفره عقد و مسائلي از اين دست، يكجا راه اندازي نشده است. شما از پيشگامان باشيد. اگر قصد جذب مخاطب فرا مرزي هم داريد براي اطلاع رساني و ايده فروشي، سايت را به زبان‌هاي مختلف راه اندازي و معرفي بين المللي كنيد.

وحيد اميدواري نياي




ايده نوزدهم- اگر صاحب ايده، اختراع، اكتشاف و برنامه اي خاص هستيد كه فكر مي‌كنيد مي‌تواند تجاري سازي شود، اطلاعات خود را به صورت يك فايل ويدئويي منتشر كنيد و لينك اين فايل‌ها را به افراد گوناگون معرفي كنيد. خيلي وقت‌ها، اشتراك گذاري فايل‌هاي ويدئويي حاوي مطالب تجاري، با فيدبك هاي خوبي براي صاحبش همراه بوده است. ايده‌هاي افرادي كه اختراع يا اكتشاف ثبت شده دارند، هيچ گاه در پرتال‌هاي فارسي منعكس نشده است و بانك اطلاعاتي مطلوبي براي آن وجود ندارد. شايسته است محفلي براي معرفي و تبليغ ايده‌هاي تجاري ثبت شده راه اندازي كنيد تا از اين راه هم به تجاري سازي ايده‌ها اقدام كنيد و هم نخبگان را در فرآيند كارآفريني مبتني بر وب ياري كنيد. كسب و كار از طريق شبكه‌هاي اجتماعي ويدئويي را فراموش نكنيد. تجاري شدن يك ايده و راه اندازي كسب و كار، حتماً سايت نياز ندارد. تبليغ يك ويدئو نيز مي‌تواند خيلي راهگشا باشد.
امير گودرزي کارآفرین


ايده بيستم- درباره بهترين‌ها بنويسيد. بهترين‌ها را ستايش كنيد و ديگران را براي بهترين بودن ترغيب كنيد. چنين محتواهايي مي‌تواند مخاطب آفرين باشد و مخاطب هم يعني… مردم، همواره دوست دارند درباره برترين‌ها، بهترين‌ها، موفق‌ترين‌ها، شادترين‌ها، پول دارترين، مطرح‌ترين‌ها و اين جور مسائل اطلاع كسب كنند. پرتالي كه فقط بر روي چنين موضوعاتي متمركز باشد خيلي نداريم. اين ايده ديجيتالي خوب را بقاپيد!

پريسا نصري كيست

+ نوشته شده در  دوشنبه 19 فروردين 1398ساعت 18:50  توسط پژوهشگر